Saturday, 15 December 2012

Saya Terlalu Sayangkan Awak :')

Dari First time saya dah mula jatuh hati dengan awak sampailah hati saya terluka,saya masih lagi sayangkan awak. Saya cuba pendamkan, agar awak tak tahu apa yang saya rasa. Saya taknak bertepuk sebelah tangan. Saya tahu, saya tak sehebat, secantik, sebaik wanita yang awak kenal. Mungkin saya tak ada apa yang mereka ada. Mungkin awak tak nampak lagi kelebihan yang saya yang takda pada orang lain. Awak nak tahu tak, kenapa sudah berapa kali awak kecewakan saya, tapi saya masih lagi terima awak dan maafkan awak? Sebab saya bagi peluang untuk awak tebus kesalahan awak tu. Saya tak kisah meskipun saya harus tahan rasa sakit tu demi awak.

Saya bukan tukang tilik yang boleh menilai sama ada awak sayangkan saya ataupun tidak. Cuma saya berserah kepada Allah akan cinta ini. Adakah saya layak dihati awak. Saya tak minta lebih, cukuplah awak hargai saya sebagai seorang wanita yang selalu ada untuk awak. Saya tak kuat hadapi luka yang awak beri sayang.

Awak nak tahu tak. Saya teringin nak ada seorang lelaki yang boleh jaga saya, jaga hati saya sebagai pengganti seorang Lelaki yang telah pergi buat selamanya iaitu ayah saya. Saya ingin macam mana wanita lain dijaga dengan penuh kasih sayang, perhatian. Saya tak minta lebih pun awak. Kenapa itu pun susah? Kenapa harus kecewakan saya? Apa salah yang saya buat? Saya tak layak ke dapat semua tu? Awak, saya tahu semua manusia lain caranya. Tapi saya mohon sangat tunaikanlah permintaan saya yang mungkin berat bagi awak. Tapi berat lagi seksa yang saya tanggung selama ini.

Awak, andai kita ditakdirkan untuk bersatu. Saya ada pesanan untuk awak. Tolong jaga saya macam mana saya jaga diri awak. Kerana  saya adalah pakaian untuk awak dan awak adalah pakaian untuk saya. Awak tahukan, saya dah 9 tahun kehilangan kasih sayang seorang lelaki?

Jika selama ini saya membuat kesilapan. Maafkan saya. Saya cuba untuk jadi yang terbaik untuk awak. Saya terlalu sayangkan awak Capital D

Friday, 7 December 2012

Aku Suka Dia :)

Mula mula aku kenal dia hanyalah sebagai seorang sahabat. yang semakin hari semakin rapat tahun lalu. Aku juga tak menyangka yang aku boleh ada hati dengan dia. Pada awal tahun ini kami menyatukan hati kami yang saling menyayangi. Hubungan kami tak kuat, kejap couple kejap putus. Kami juga diduga dgn ada perasaan benci antara satu sama lain. Akhirnya aku buat keputusan untuk berpisah dgn dia. dia pun ada pengganti, aku pun ada. Tapi tetap jadi sahabat yg akrab , seperti masa kami couple dulu. Tapi aku sendiri tak tahu dah 3 bulan kami cuba bina kehidupan kami , akhirnya, aku ditinggalkan dan dia ada masalah dgn pasangan dia.

Pada masa yang sama, aku juga dituduh merampas dia. Mungkin salah aku kerana rapat dgn dia. Tak lebih dari seorang sahabat. Demi Allah hanya seorang sahabat.

Kini, aku dan dia semakin akrab, aku tak tau dengan perasaan aku sendiri. Why aku rasa happy bila dgn dia and rasa rindu bila jauh dengan dia. Aku malu untuk menyatakan ini pada dia. kerana kami hanyalah seorang sahabat. Bukan aku taknak menyayangi dia, aku cuma takut apa yg terjadi dulu berulang kembali.

Aku menyesal lepaskan dia dulu, aku tak terima buruk baik dia, aku ego. Aku terlalu kejarkan kesempurnaan. Aku tak cuba ubah dia. Aku biarkan dia menyayangi org lain sedangkan waktu itu aku berat nak lupakan dia dan berhenti menyayangi dia. aku buat tindakan bodoh waktu tu.

Sekarang, aku hanya mampu diamkan diri tentang perasaan aku. Biar Allah saja yang tahu. Biarlah kami berkawan dan mengenal hati budi. Dia sendiri ada cakap ''Beranilah siapa ambil dia, aku tumbuk mukanya nanti" . Apa maksud dia?

Aku mengaku yang aku sayangkan dia, aku taknak buat dia terluka, aku nak dia dia sentiasa gembira. Aku tak tahu apa perasaan dia dekat aku. Adakah sebagai seorang sahabat atau tidak?. Mungkin dia tak tahu aku sangat menyesal tinggalkan dia.

"Awak, terdetik dalam hati saya taknak kehilangan awak untuk kali ini, cukuplah selama ini kita berpisah. Kalau Allah dah jodohkan kita. mungkin kita bersama satu hari nanti."

"Awak, terima kasih buat saya gembira selama ini. Saya terlalu hargai awak. Maafkan segala salah saya kat awak"

"Terima kasih kerana cubit pipi saya hari tu, walaupun saya menahan sakit, saya mampu tergelak"

I Love You "Lelaki Misteri yang selalu ada di depan mataku"