Tuesday, 25 September 2012

TABAHKAN HATIMU AZIE :)

Sekali lagi aku diuji dengan kata-2 manusia yg kejam . yang sentiasa cari kesalahan org lain . Aku tak tahu mahu salahkan siapa , jika benar aku salah takkan kau nak hukum aku sampai macam nie . kau sentuh solat aku , kau seboleh-2 nya cari keburukan and salah aku . kenapa babe ? manusia apakah kau ini ? manakah letaknya perikemanusiaan kau? . Kau Tuhan ke nak menghukum orang ? sempurnakah kau untuk sempurnakan diri orang lain ? bukan aku nak kata kau pula kawan . kau sendiri tak matang . kau tak fikir masalah orang , kau buat ikut hati kau , perasaan kau . pernah kau fikir masalah orang lain ? kebabian apakah ini kawan ? kalau ye pun kau nak jadi sempurna dimata orang , nak hukum orang , pastikan ilmu kau cukup didada . kau hitung solat , amalan aku . Tahukah itu makhruh ? bila aku cakap kau kata aku macam-2 . kau petli aku sebab aku budak syariah , tak semestinya budak syariah tu alim right ? habis kau tu orang islam . kenapa mulut kau tak reti jaga ? kau cakap KERANA MULUT BADAN BINASA . kau tujukan kat kawan aku , tapi mulut kau tu serupa longkang tepi kandang babi ? apakah ? . Fikirlah dulu sebelum nak HINA orang kawan . Hari nie hari aku , mungkin esok lusa hari kau pula . jangan salahkan orang lain jika kau terima balasan . sabarlah seperti mana aku sabar dengan perangai kau kawan . walaupun ada sedikit niat untuk lempang muka korang .

aku mengaku , terlalu perit untuk aku tempuh semua nie . lepas satu-2 berlaku . mungkin ini salah satu ujian untuk aku . tapi , kadang-2 aku ada rasa tak adil , dengan apa yang aku lalui selama ini . sedikit sebanyak terlintas difikiran aku apa yang berlaku dari aku kecil hingga ke hari ini . Aku tak salahkan takdir . Aku tabah , aku cuba kuat , aku cuba tahan air mata . Aku tertanya kenapa orang sekeliling aku buat aku macam nie ? semua orang buat salah right ? tapi kenapa , kenapa, kenapa ?

Aku terduduk semua nie . bilakah akan berakhir . Aku harap aku akan tempuhi dengan sabar . tiga orang ini , berbahagialah kamu yaa . Aku tak da kuasa untuk balas semua ini kawan .



No comments:

Post a Comment