Friday 27 July 2012

I Miss my Dad :'(

DULU 

Aku : Daddy , akak sayang daddy sangat-2 . Daddy baik . Daddy jangan tinggalkan akak tau .
Daddy : Daddy takkan pernah tinggalkan akak :)

SEKARANG

Pada 14 December 2003 , perginya ayah tercinta menyahut seruan Illahi . Tinggallah aku yang ketika itu masih lagi perlukan kasih sayang , belaian , perhatian seorang ayah . Apakan daya Allah lebih menyayanginya . Hidup aku berubah selepas pergi Daddy , hari-2 istimewa aku tempuhi tanpanya . Hanya mekar diingatan aku semua nasihatnya , wajahnya . Sekarang aku sedang tempuhi Ramadhan Al-Mubarak , pertama puasa tiada ayah yang membaca doa berbuka dan imam tarawih . Tambah lagi Syawal yang bakal tiba .

Tika semua sedang sibuk buat persiapan raya , kadang-2 aku IRI HATI melihat ada ayah disamping mereka . Tapi , aku tabahkan hati , ayahku ada dihati . Aku seboleh-2 nya simpan perasaan sedih aku . Aku taknak Daddy aku terseksa . 9 kali Ramadhan dan Syawal . 9 tahun juga aku merinduinya tersangat-2 . Sampai aku tak tahu nak cakap bagaimana lagi . 

Di pagi raya nanti , aku ingin meminta maaf kat Daddy dan cium tangan nya . Apakan daya , tiada lagi ruang untuk aku hanya lah menziarahi dan menyiram pusaranya . Itu yang aku mampu buat bila Syawal tiba .Al-Fatihah mengiringi untuk Ayahda . Air mata yang mengalir tidak dapat dikira jumlahnya . Daddy , I miss you 

No comments:

Post a Comment