Thursday 3 November 2011

CINTA UNTUK SIAPA ?

''Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kawinnya RM **''
bunyi macam senang ? nah ini erti sebenarnya

* Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya , apa saja dosa yang dia buat
dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat ,
aku tanggung bukan lagi ibu bapanya tanggung ,
aku tanggung semua dosa - dosa bakal anak- anak aku.
kalau aku gagal , maka aku fasik & dayus .
aku rela masuk neraka , aku rela malaikat Zabaniyah melibas badanku hingga pecah

adakah ini yang bakal suamiku tanggung ?
adakah aku perlu mengambil mudah tentang perkara ini ?
adakah ada lelaki yang sanggup mencintai aku selamanya ?
yang tidak akan tinggalkan aku dan menjaga aku ?
adakah ada lagi lelaki yang mampu mendidik aku sebagai muslimah yang sentiasa bertawakal kepada Allah SWT ?
adakah jodohku akan membimbingku kejalan yang benar ?
untuk siapakah cinta dan kasih sayang yang akan aku berikan ?

persoalan yang terlalu banyak .
wanita perlukan perlindungan dan bimbingan dari seorang lelaki yang soleh
benar lagi tidak mengabaikan tanggungjawabnya
mencintaiku bukan sekadar , rupa parasku , nafsu nya
tetapi akan tanggungjawab yang akan dipikulnya kelak
menjadi seorang bapa yang penyanyang , mendidik zuriatku dengan agama islam yang teguh
dapat membina mahligai dengan mutiara iman , cahaya akhlak

Ya Allah 
berikanlah aku jodoh yang terbaik
aku mahukan kasih sayang yang abadi
berikanlah aku cinta yang sejati

yang dapat melengkapi jalan hidupku
jika lelaki yang aku ada sekarang ini adalah jodoh terbaik ku
janganlah kau pisahkan kami
karna aku menyayanginya
ingin aku berjanji pada diriku
untuk mencintainya selama nafasku
tidak akan aku melupakannya 
malah akan aku serahkan hati ini untuknya

Ya Allah
janganlah kau ambil dia di saat aku masih lagi mencintainya ...
- ZARUL SAFUAN -

No comments:

Post a Comment